Trooppinen sademetsä
Už mám taky svoje tabulky na tropické* bingo, [hele] a [hele].
A kupodivu nepojedu verzi Rebel, neboť být rebelem je teď strašně mainstreamové. Pojedu verzi Hovado, která je mnohem zajímavější a která spočívá v tom, že místo pěti povídek napíšu sto drabblů, pěkně na každý ten trop dva.
A aby to tu nebylo tak jednotvárné, dovolím si menší egocentricky-programátorskou vsuvku.
Bylo jednou jedno království, jehož král se rozhodl vyhlásit tropické bingo. Idea to byla skvostná a podmínky jednoduché: každý účastník si vyplní tabulku 5x5 náhodnými, ale unikátními čísly v rozsahu 1-50 s tím, že prostřední políčko obsadí Joker. Tuto tabulku odešle pořadatelům, kteří ji pomocí neznámé magie zhashují a podle neznámého klíče k číslům přiřadí jednotlivá témata, na která je třeba napsat povídku.
Šel kolem toho Wookiee, po druhém přečtení se podrbal na hlavě a zabrumlal:
[„Tyvole, jim jebe?“]
Jistě, očekával trochu větší nával zájemců, ale dělat ručně něco, co je z hlediska pravděpodobnosti a náhody úplně zbytečná operace, mu přišlo podobně chytré, jako destilovat pitnou vodu a pak do ní přidávat minerály, aby se dala pít.
I sáhl po temné straně Síly a po Turbo Pascalu, a po chvíli osvěžování syntaxe přiměl počítač podle překvapivě jednoduchého algoritmu, aby tu první náhodnou tabulku vygeneroval za něj. Po další půlhodině uměl [ten program] ona náhodná čísla i náhodně rozházet, aby po sobě nešla podle velikosti, a zmizela z něj chyba se zdvojeným žolíkem. Dohromady cca hodina práce i se stahováním kompilátoru.
Stačila by další slabá půlhodina na to, aby to umělo místo čísel rovnou rozhazovat témata, přitom pravděpodobnost, že člověk dostane něco vymodleného, by byla úplně stejná jako při použití původní metody královských byrokratů. Jenom by vygenerování takové tabulky trvalo místo nějakých devíti minut (viz rozdíl revizí v těch dvou nahoře) osm setin sekundy a nebylo by potřeba víc než dvojí kliknutí. A s trochou skillu by to šlo i generovat z uživatelem zadaného řetězce, něco jako byl seeding map v AoE2
Ta investovaná hodina by se každopádně vrátila už cca po sedmi tabulkách, přičemž potřeba jich zatím bylo o dvacet víc.
Optimalizace není nakažlivá nemoc, víme?
A ostatně soudím, že by i Jediland měl být optimalizován.
* Protože se mi taky příčí označovat některé z těch položek termínem klišé.
Žádné komentáře:
Okomentovat