Amsterdamissa

Většina lidí jezdí do Amsterdamu za drogami, sexem nebo sýrem.
Já tam navíc letěl koupit pár cibulek šafránu na pokusy a musím uznat, že je to město fakt nádherné. Osobně mi ale ještě víc než všechny ty kanály, trhy a muzea učarovaly dvě věci:

1.) V nizozemské obdobě supermarketu Albert se dá koupit pudink v tom samém litrovém balení, co se v něm u nás prodává mléko. Za necelé Euro. Během těch čtyř dnů jsem jich zbaštil asi sedm a ničeho nelituji.
2.) V parcích tam rostou poklady. Tenhle jásot asi nebude nikomu dávat smysl, dost možná ani poté, co sepíšu detaily plánovaného megaprojektu s kódovým označením METAHVOZD, ale můj vnitřní amatérský botanik tam málem umřel blahem, protože…

...tam v parku roste kromě libanonských cedrů taky nespočet tisovců dvouřadých ve vysloveně ideálním prostředí:

...tam v zoo, která je menší, ale nádherná a mají tam charzy žlutohrdlé, roste celý lesík metasekvojí čínských:


...tam v té samé zoo roste i přinejmenším pět krásných exemplářů sekvojovce obrovského:

 ...tam stranou všeobecného zájmu roste i rarita největší, o kterou jsem zakopl vysloveně omylem, jedna solitérní sekvoj vždyzelená:

(všechno je to foceno obstarožním hloupým mobilem v posledním tažení za ne vždy příznivých světelných podmínek)

Takže za mě jako fakt super. Domů jsem se vrátil s nějakým tím sýrem, hromadou pravděpodobně prázdných sekvojových šišek, zjistil, že prezident mezitím vyznamenal Zdeňka Trošku a Luďka Sobotu, doteď to vstřebávám a ostatně soudím, že by Jediland měl být aktualizován.

Žádné komentáře: